رویكردهای قوی و امنیت جمهوری اسلامی

دسته بندي : مباحث رشته ها » حقوق
فایل رویكردهای قوی و امنیت جمهوری اسلامی این فایل که به رویکردهای قوی و امنیت جمهوری اسلامی میپردازد در فرمت word قابل ویرایش و در 48 صفحه می باشد.

بررسي پديده قوميت بعنوان يكي از معضلات سياسي و امنيتي نظام جمهوري اسلامي ايران تبيين نحوه تهديد امنيت ملي و امنيت داخلي كشور از ناحيه قوميتها و ارائه راهكارهاي لازم مديريتي جهت تضعيف منابع تهديد از سوي قوميتها بوده است. در اين راستا در فصل اول با عنوان كليات، اصول مختلف مربوط به پژوهش تدوين گردند يا چارچوبي باشد براي ادامه بحث در فصول بعدي.
در پي آن در فصل دوم ضمن ريشه يابي پديده قوميت و تفاوت و تشابه آن با ملت مهمترين عامل تحرك اقوام در دهه هاي اخير رشد ناسيوناليسم قومي دانسته شده است هرچند كه ناسيوناليسم مبتني بر ملت و قوم گرايي رابطه معكوس با يكديگر داشته اند به نحوي كه ضعف ناسيوناليسم در يك ملت باعث تشديد قوم گرايي و منجر به تشكيل واحدهاي سياسي جديد گرديده و تقويت آن از بروز قوم گرايي جلوگيري نموده است هر دو سوي عملكرد آن نيز بسته به مديريت دولتها بوده است بيان نظريات تئوريك انديشمندان و محققان در باب بسيج قومي مانند، استعمار داخلي، رقابت بر سر منابع، انتخاب حسابگرانه، رقابت نخبگان و… و الحاق نظريات مربوط به همگرايي و وحدت سياسي در پايان فصل جهت درك اهميت تاريخي معضل قوميت، بعلاوه اين كه به برخي از سوالات فرعي نيز پاسخ داده شده است.
فصل سوم جهت مرتبط نمودن موضوع بحث پژوهش با شرايط قومي ايران وضعيت كلي و جزئي اقوام در كشور ترسيم و با بيان تاريخچه، زبان، مذهب، محل استقرار جغرافيايي هر يك از اقوام نشان داده شده كه ايران امروزه بصورت جدي، پديده قوميت روبرو است.
فصل چهارم با تبيين نحوه شكل گيري تهديد و چگونگي تهديد امنيت ملي و امنيت داخلي ايران از ناحيه قوميتها چالش هايي كه از ديدگاه امنيتي براي كشور تصور مي رود طرح گرديده، پاسخ به بخشي از سوال اصلي و زمينه هاي اثبات فرضيه نيز فراهم گرديده است.
فصل پنجم با عنوان راهكارهاي پيشنهادي مديريت قومي جلب مشاركت سياسي و اجتماعي اقوام با توجه به اصول پانزدهم و نوزدهم قانون اساسي جذب نخبگان قومي در امور مديريتي نظام، هويت سازي يكسان ملي و ايجاد حس مسئوليت ملي در همه ابعاد آن و افشاء توطئه، مطامع و منافع بيگانگان به دور از هرگونه افراط و احساسات براي توده اقوام. بعنوان راهكار مديريتي جهت تضعيف منابع تهديد امنيت ملي از ناحيه قوميتها كه در فرضيه پژوهش بدانها پرداخته شده بود ارائه گرديده است. در پايان نيز جهت تمثيت و حس جريان امور، پيشنهاداتي داده شده است

فهرست مطالب
چكيده
مقدمه
سوال اصلي
سوال فرعي
فرضيات
روش تحقيق
مفاهيم و اصطلاحات
علل انتخاب موضوع
چهارچوب تئوريك
تعريف قوم و ملت
تفاوت ملت و قوم
قومتها و دولتها
شكافهاي اجتماعي و قوميت
عوامل تشديد كننده شكافهاي قومي
نظريات مربوط به بسيج قوي
نظريات مربوط به همگرايي و وحدت سياسي
قومت ها در ايران
قوم ترك يا آذري
قوم كرد
قوم بلوچ
قوم عرب
قوم تركمن
قوم لر
قوميت ها و تهديد امنيت ايران
فرآيند شكل گيري تهديد
رابطه امنيت و تهديد
امنيت و امنيت ملي
قوميت ها و تهديد امنيت ملي ايران
افزايش هزينه ها در مناطق قومي نشين
شيوه هاي حل و فصل منازعات قومي
راهكارهاي پيشنهادي مديريت قومي
نتيجه گيري و پيشنهادات
منابع و ماخذ

دسته بندی: مباحث رشته ها » حقوق

تعداد مشاهده: 9424 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 48

حجم فایل:30 کیلوبایت

 قیمت: 24,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل رویكردهای قوی و امنیت جمهوری اسلامی این فایل که به رویکردهای قوی و امنیت جمهوری اسلامی میپردازد در فرمت word قابل ویرایش و در 48 صفحه می باشد.