طرح توجيه فني ، مالي و اقتصاديپرورش گل و گياه در گلخانه( پيتوس و نخل زينتي )

دسته بندي : مباحث رشته ها » پاورپوینت

دانلود ورد با موضوع طرح توجيه فني ، مالي و اقتصاديپرورش گل و گياه در گلخانه( پيتوس و نخل زينتي ) دارای 13 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد صفحه : 13 صفحه
فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

 

قسمتی از متن نمونه:



خلاصه طرح


موضوع طرح : پرورش گل و گياه در گلخانه ( پيتوس و نخل زينتي )

ظرفيت : 2000 متر مربع

مجوز هاي لازم: جواز تاسيس  از وزارت كشاورزي

سرمايه گذاري كـل: 1363 ميليون ريال

سهم آوردة متقاضي: 163 ميليون ريال

سهم تسهيلات: 1200 ميليون ريال

دورة بازگشـت سرمايه: 6/2 سال ( معادل 31 ماه )

سود ويژه : 57/487  ميليون ريال

ميزان اشتغالزايي : نه نفر







   مقدمــه:



   وضعيت جغرافيايي وطبيعي ايران به گونه اي است كه آسمان روشن و صاف و آفتاب گرم آن عامل مثبتي براي رشد و نمو برخي گياهان در فصول مختلف سال است اين امر باعث مي‌شود تا در آينده نه‌تنها از واردات بذر و قلمه گل و گياه كاسته شود بلكه سبب صادرات محصولات گلخانه اي نيز خواهد بود.
   بايد توجه داشت كه فرآورده هاي گل و گياه زينتي بايد قادر باشند در بازارهاي داخلي و خارجي با فراورده‌هاي مشابه رقابت نمايند. در حقيقت كساني كه به كار پرورش گياهان زينتي مي‌پردازند زماني موفق خواهند بود كه همه ساله از محصولشان سود ببرند و براي دستيابي به اين منظور مسائل مربوط به كيفيت گل، ميزان محصول در واحد سطح ، زودرس يا ديررس بودن گل، هزينه توليد ، روشهاي بسته بندي ، حمل و نقل، بازاريابي و صادرات بسيار حائز اهميت است. بيشتر اين مسائل وابسته به شرايطي است كه گياهان در آن رشد و نمو كرده ، پرورش مي‌يابند و بعد به سوي بازارهاي مصرف مي‌روند.
   عواملي نظير درجه حرارت هوا و خاك ، شدت نور، طول دوره روشنايي، ميزان رطوبت و تبخير در كيفيت و ميزان عملكرد بسيار مؤثر است.
   ايـران ، موطن اصلي بسياري از گياهاني است كه امروزه به عنوان گياهان زينتي در گوشه و كنار دنيا كشت مي‌شوند. به طور مثال انواع لاله و زنبق و بسياري ديگر از گلها ريشه نژادي ايراني داشته و در كشورهاي ديگر دچار تغييرات ژنتيكي شده اند و به اشكال و رنگ‌هاي گوناگون دوباره به ايران برگشت داده شده اند.
   در حال حاضر گل و گياه ، جايگاه خود را در كشور بازيافته و در ساليان اخير توليد آن مانند ساير نقاط دنيا از حالت سنتي  خارج شده و به صورت فعاليتي تجاري در آمده است. مسلما در آينده كشورهايي كه داراي چهار فصل مجزا و آفتاب مناسب و دائمي باشند از نظر توليد و صادرات قادرند جايگاه ويژه اي در اين بازار بيابند كه كشورمان نيز در زمره اين كشورها است.









  توجيه فني :


   كشت گل و گياه در گلخانه به صورت رديفي انجام مي‌شود .‌ آبياري لازم نيز براي گلها بسته به نوع و امكانات و شرايط عمدتا به صورت باراني و يا سيستم قطره اي است.
    فواصل كشت بذر و قلمه ها در رديف ها ، مختلف و متفاوت است و بسته به نوع گل و گياه دچار تغيير مي‌ياشد. دماي مناسب گلخانه جهت رشد مطلوب گل‌ها بستگي مستقيم به نوع گياه داشته ولي به هر حال با توجه به بسته بودن سيستم ، قابل كنترل مي‌باشد.
   رطوبت درون گلخانه نيز حائز اهميت است و مانند دما بايد دقيقا كنترل گردد، افزايش رطوبت باعث بروز و شيوع بيماريهاي قارچي خواهد بود.
   به هر حال در سيستم گلخانه اي به دليل مسدود بودن محيط پرورش، كنترل شرايط رشد و نمو از قبيل دما، رطوبت، بستر كشت و مهار آفات و امراض سهل تر مي‌باشد و به اين ترتيب با بررسي و مراقبت دقيق مي‌توان حتي‌المقدور از خسارات و زيانهاي احتمالي كاست.
   استفاده از سيستم هاي تغذيه اي نيز در گلخانه ها به سهولت بيشتري انجام مي‌گيرد و به اين وسيله مي‌توان به ميزان و كيفيت توليدات افزود.

دسته بندی: مباحث رشته ها » پاورپوینت

تعداد مشاهده: 2432 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 13

حجم فایل:113 کیلوبایت

 قیمت: 69,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود ورد با موضوع طرح توجيه فني ، مالي و اقتصاديپرورش گل و گياه در گلخانه( پيتوس و نخل زينتي ) دارای 13 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد

    تعداد صفحه : 13 صفحه

    فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش

    آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس