پروژه كارخانه تن ماهي پونل

دسته بندي : مباحث رشته ها » مقاله و تحقیق

دانلود ورد با موضوع پروژه كارخانه تن ماهي پونل دارای 15 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد صفحه : 15 صفحه
فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

 

قسمتی از متن نمونه:


پروژه بنده در مورد كارخانه تن ماهي پونل مي باشد . كه واقع در استان گيلان ،30 كيلومتري شهرستان انزلي شهري به نام پونل مي باشد .
شركت پونل يكي از هفت شركت زنجيره اي pounel group است كه فعاليت خود را از سال 68 آغاز كرده و در ابتدا با پرورش شاه ميگو و سپس با توليد كنسرو خوراك ، كنسرو ماهي در روغن زيتون ، كنسرو رژيمي ، كنسرو ماهي در روغن آفتابگردان ، fastfood ، صادرات شاه ميگو به كشورهاي آلمان – هلند – امريكا و ساير كشورهاي مجاور مشغول به فعاليت است .
البته هم اكنون نيز گروه R&D ( تحقيق و توسعه ) در حال مطالعه طراحي جديد است كه بزودي توليد سوسيس و كالباس پونل نيز آغاز شود .
تعداد پرسنل شاغل در كل كارخانه در ابتداي توليد يعني در سال 68 بيست نفر بود ، اما در حال حاضر تعداد پرسنل 120 نفر مي باشد . كه تعداد 40 نفر از اين افراد داراي مدرك كارشناسي و كارشناس اعم از فني و اداري و آزمايشگاه و غيره مي باشد . و 20 نفر ديگر از اين افراد داراي مدرك فوق ديپلم كه در توليد و انبار داري و قسمت فروش مشغول به كار مي باشند و 60 نفر ديگر اين افراد نيز داراي مدرك ديپلم و زير ديپلم مي باشند كه كارگران واحدهاي مختلف محسوب مي شوند و كلاً 80 نفر از اين افراد در بخش توليد فعاليت مي كنند كه متوسط سابقه كارشناس 10 سال و متوسط سابقه كاگران در حدود 15 سال مي باشد .
اطلاعات فني كارخانه
ظرفيت سردخانه زير صفر ،60تن مي باشد .
ظرفيت ديگهاي بخار 2 عدد ديگ 3 تني Fire tube
1 عدد ديگ 2 تني Fire tube مي باشد .
3- چهار عدد دستگاه لينگر در بندي كنسرو وجود دارد .
4- ماكزيمم توان دربندي هر دستگاه در يك دقيقه 50 عدد قوطي مي باشد.
5- قدرت برق اين كارخانه 250 كيلو وات مي باشد .
6- تعداد پرسنل شاغل در كل كارخانه 120 نفر مي باشد كه تفكيك اين نيروها در هرواحد به صورت زير مي باشد :
در قسمت توليد 80 نفر – نگهباني 8 نفر – اداري 12 نفر – فني 12 نفر – و قسمت انبار نيز 8 نفر مشغول به كار مي باشند .
7- يك شيفت در روز در حال توليد مي باشند كه هر شيفت كاري 8 ساعت مي باشد.
8- تعداد توليد روزانه30000 قوطي در روز است ولي ظرفيت اسمي توليد كارخانه 50000 قوطي است .
9- مصرف ماهي ورودي به كارخانه نيز 15 تن در هر روز مي باشد .

توضيح كامل روند توليد
ابتدا ماهي خام در ورودي سالن توليد شماره 1 ( كه در تصوير layout كارخانه مشخص شده است ) توسط دستگاه هاي برش A قطعه بندي مي شود و سپس در مرحله بعد در اتاق پخت اوليه شماره 2 توسط فشار بخار اتاقهاي استيل پخت قسمت b پخته مي شوند.
ماهي پخته شده در مرحلهبعد وارد سالن اصلي توليد 6 شده و پس از آن توسط دستگاه هاي پركن وارد قوطي مي شوند و پس از انتقال در 1 و 2 line با نوار نقاله به سمت دستگاه نمك ريز و روغن ريز رفته و مواد لازم داخل قوطي ريخته مي شوند و در ادامه قوطي محتوي ماهي با نمك و روغن به سمت تونل اگز است رفته تاكل هواي موجود در داخل قوطي تبخير و استريل اوليه انجام گيرد .
در انتهاي خط توليد دستگاه در بندي قوطي ها را در بندي نموده و كار توليد تمام مي شود . البته به منظور ماندگاري قوطي كنسرو براي 2 سال بايد قوطي حاصل از دستگاه دربندي در دستگاه اتوكلاو ( كه در قسمت G مي باشد . ) و تحت فشار bar 1/1 و دماي 120 درجه قرار مي گيرد . تا به اصطلاح استريل نهايي انجام گيرد حال قوطي كنسرو آماده ارائه به بازار مصرف مي باشد . البته محاسبه cold point يا مركز محتويات قوطي و معروف به نقطه سرد و تنظيمات دستگاههاي خط توليد محاسبات ديگري دارد كه مختص رشته مكانيك بوده و از توضيح آن خودداري مي شود .
در شركت تن ماهي پونل خرابي ناگهاني هر دستگاه مي تواند منجر به توقف توليد شود . اين امر بدليل وابستگي دستگاه ها به يكديگر است كه توقف هر دستگاه موجب بيكاري پرسنل در مدت زمان توقف توليد مي شود كه البته براي رفع يا كاهش ضريب ناگهاني توقفات ، برنامه p.m ( نگهداري پيشگيرانه ) انجام مي گيرد .
دسته بندی: مباحث رشته ها » مقاله و تحقیق

تعداد مشاهده: 2482 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:122 کیلوبایت

 قیمت: 66,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود ورد با موضوع پروژه كارخانه تن ماهي پونل دارای 15 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد

    تعداد صفحه : 15 صفحه

    فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش

    آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس