پاورپوینت دوره آمـوزش بـازرسـی انـبـارهـا

دسته بندي : نمونه سوال » شرکت گاز
مشخصات فایل:
پاورپوینت دوره آمـوزش بـازرسـی انـبـارهـا
قالب بندی: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 59


بخشی از پاورپوینت:
پیشگفتار
امروزه اکثر کشورهای صنعتی که خواهان پیشرفت و توسعه صنعت و پشت سر گذاشتن رقبای خود می باشند. حداکثر توان خود را در راستای پیشبرد اهداف مدیریت از طریق اجرای هرچه بهتر آن به عمل می آورند. مدیریت یک سازمان هنگامی موفقیت آمیز و اثربخش می باشد که  همه اجزای سازمان را بطور خاص مد نظر قرار دهد و سعی در حداکثر کردن کارکرد و بهره وری هر یک از قسمت های سازمان، به عمل آورد. با توجه به اینکه انبارداری در سازمان ها و شرکتهای صنعتی محلی برای استفاده از موارد مورد نیاز و همچنین تأمین موارد مورد نیاز شرکت در تهیه تولیدات آن می باشد، لذا وجود یک سیستم انبارداری مناسب به گونه ای که بتوان اطلاعات مورد نیاز در مورد مواد موجود در انبار و یا مواد مصرفی بسیار حائز اهمیت می باشد.
چنانچه ممکن است عدم کارایی یک سیستم انبارداری سبب از دست رفتن فرصت (زمان از دست رفته) و در نتیجه کاهش تولیدات و بهره برداری شرکت یا سازمان صنعتی شود.
بنابراین همه سازمان های صنعتی با نصب دستگاه های تولید پیشرفته خودکار در جهت هر چه بهینه تـر کردن و بـه روز کردن فعالیت های انـبارداری خود تـلاش می کنند. لذا اگر شرکت ها به امر انبارداری توجه کافی مبذول ننمایند، باعث ایجاد نقض در حرکت تولیدی سازمان خواهد شد.
کالا در فعالیت های شرکت هـا بـالاخص شرکت ملی گـاز دارای اهمیت ویـژه ای می باشد. صورت هزینه های پروژه ها و آمار و ارقام هزینه ها و عملکرد بخش های مختلف، بخوبی نقش پراهمیت کالا را نشان می دهد.
تهیه و تأمین به موقع کالا علاوه بر کاهش هزینه ها، ایمنی و سلامت دستگاه ها و واحدها را تضمین می نماید. و سرعت انجام کارها و بهره وری و کارائی کارکنان را افزایش می دهد.
چنانچه کالا در وقت معین تهیه و در دسترس واحد مصرف کننده قرار داده نشود، در گردش کار و فعالیت های شرکت وقفه ایجاد می شود. از طرف دیگر بدون تردید، موجودی کالای بیش از اندازه، موجب رکود سرمایه و ایجاد هزینه های اضافی می گردد.
بنابراین لزوم دقت در تهیه و نگهداری کالا با استفاده از روشهای صحیح و نیروهای متخصص و مجرب از اهمیت خاصی، برخوردار می باشد.

 1- تعریف انبار
انبار مجموعه ای از عناصر وابسته به یکدیگر است که این عناصر عملیات مربوط به دریافت موجودی ها و کنترل و تحویل آنها را به اندازه مناسب با کیفیت مناسب، به واحدهای متقاضی را بر عهده دارد.
=اهمیّت انبار:
هدف از تشکیل و ایجاد انبارها، چه درسازمان های دولتی و چه در بخش خصوصی تأمین، نگهداری و در دسترس قرار دادن سری وسائل مورد نیاز آنها می باشد.
بطوریکه اگر مواد و لوازم به موقع تهیه و در دسترس واحد مصرف کننده قرار داده نشود، در گردش کار و فعالیت­های آن مؤسسه وقفه ایجاد می گردد.
و . . .  .
دسته بندی: نمونه سوال » شرکت گاز

تعداد مشاهده: 7014 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 59

حجم فایل:615 کیلوبایت

 قیمت: 15,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 59 اسلاید و قابل ویرایش.